איך לבחור מברשת שיניים חשמלית לילדים?

כולנו כהורים מכירים את המשא ומתן הקבוע אותו אנו מנהלים עם הילדים שלנו, בקשר לצחצוח השיניים. במקרה הטוב או כשהם קמים עם מצב רוח מרומם, הם יעשו טובה לשיניים שלהם בצחצוח שכולל מספר תנועות ובזה לרוב יגמר הסיפור. האם אותו צחצוח באמת עושה את העבודה כנדרש? כנראה שלא. החדשות הטובות הן שיש לזה פתרון והוא פשוט הרבה יותר משנדמה. קוראים לו מברשת שיניים חשמלית לילדים.

למה ילדים צריכים מברשת שיניים חשמלית?

על פי לא מעט מחקרים שנערכו בנושא, כ-50% מילדי הארץ סובלים מנגע אחד לפחות של עששת, כאשר מרביתם אינם מצחצחים שיניים בצורה נכונה, אינם מצחצחים מספיק זמן בכל פעם או לחילופין מקדישים למברשת השיניים רק מפגש אחד ביום.

מברשת שיניים חשמלית ממוצעת מבצעת לא פחות מכ-7,500 סיבובים בדקה, שזה בערך פי 2 מיד אנושית. הסיבוביות של ראש המברשת שמכיל סיבים עדינים ורכים, הופך את צחצוח השיניים ליעיל הרבה יותר ולכזה שיכול להסיר את רובד החיידקים בצורה מוצלחת הרבה יותר ממברשת רגילה. בנוסף, הצחצוח פשוט ומהנה יותר עבור הילדים עם מברשת חשמלית, כך שגם השכנועים הבלתי פוסקים – הופכים לקלים יותר ולתכופים פחות.

ילדה עוזרת לילד לצחצח שיניים עם מברשת

קרדיט תמונה: Image by freepik

איך בוחרים מברשת שיניים חשמלית מתאימה לילד?

הורים רבים נתקלים בשאלה – איך לבחור מברשת שיניים חשמלית לילדים?

הנה כמה נקודות חשובות שיעזרו לכם לעשות את הבחירה הנכונה:

  • גודל המברשת – לילדים פה קטן יותר מלמבוגרים ולכן גם המברשת עצמה צריכה להיות קטנה יותר, ולהתאים לגודל הפה של הילד כך שניתן יהיה להגיע איתה לכל חלל הפה של הילד.
  • סיבים דקים ועדינים – על סיבי המברשת להיות דקים, עדינים ורכים. סיבים קשים מדי עלולים לגרום נזק.
  • בסיס אחיזה רחב – בגיל בו הילד מתחיל לאחוז את מברשת השיניים בעצמו, חשוב להתאים לו מברשת בעלת בסיס אחיזה נוח ורחב שיתאים לגודל כף היד שלו.

מתי לעבור ממברשת רגילה לחשמלית?

ההמלצה היא לעשות את המעבר ממברשת שיניים רגילה לחשמלית בסביבות גיל 3. יש לשים לב לכך שטכניקת הצחצוח בין סוגי המברשות היא שונה ועל כן חשוב להבין קודם כל את אופן הצחצוח ואת הדרך הנכונה. כמו כן, מומלץ לתת לילדים לצחצח שיניים באופן עצמאי רק לקראת גיל 8 ולאחר שעברו הדרכה בנושא.

הדרך לצחצוח נכון עם מברשת שיניים חשמלית

יש לצחצח שיניים פעמיים ביום וכן להקפיד על לפחות 2 דקות צחצוח בכל פעם. יש להקפיד על כמות משחת שיניים לילדים התואמת את הגיל של הילד וכן על הסוג שלה. מומלץ להשגיח על הילדים בכל זמן הצחצוח ולסייע להם בצחצוח נכון ויעיל לפחות עד גיל אזור גיל 8, בו הם יכולים להתחיל לעשות כן באופן עצמאי.

צחצוח נכון עם מברשת חשמלית יתקיים בצורה בה המברשת מקבילה לשן או בזווית של כ-45 מעלות. חשוב לא להפעיל לחץ עם המברשת על השן, אלא לעבור משן לשן בנפרד ובעדינות מבלי לשכוח אף אחת מהשיניים.

המברשת שמעלה את זמן הצחצוח

מחקרים שנערכו בנושא העלו מסקנה מעניינת – כאשר ילד מצחצח שיניים עם מברשת חשמלית, זמן הצחצוח עולה באופן משמעותי מאשר עם מברשת ידנית. הסיבה לכך היא פשוטה, צחצוח עם מברשת חשמלית הוא פשוט מהנה יותר ואף מלווה בפחות מאמץ.

תוסיפו לכך את הצבעים והצורות שמושכים את הילדים, את הרעשים הדיגיטליים שכל כך מוכרים להם ואת העובדה שמדובר בסוג של גאדג’ט שתמיד מעניין ילדים – וקיבלתם מוצר שגם ישמח את הילדים שלכם, גם יקל על התהליך כולו עבורם ועבורכם וגם יעשה עבודה טובה בהרבה בניקוי השיניים שלהם.

רופא שיניים לילדים ממרפאתנו ישמח לענות על שאלות ולהדריך אתכם בצחצוח נכון. פנו אלינו עוד היום וקבעו תור.