טיפול ויישור שיניים תחת קורת גג אחת

רפואת שיניים לילדים שונה במספר היבטים מרפואת שיניים למבוגרים. לכן כשאנו בוחרים מרפאת שיניים עבור הילדים שלנו, ישנם כמה דברים נוספים שחשוב שניקח בחשבון. קודם כל ומכיוון שמדובר בילדים, נרצה שהם ירגישו בטוחים ורגועים כמה שניתן לפני הטיפול ובמהלכו. לשם כך נצטרך לבנות אמון מסוים בין הילד או הילדה, לבין רופאת השיניים. קבלת מגוון טיפולי שיניים וכן טיפולי יישור שיניים תחת קורת גג אחת, יכולים להשרות על הילדים בדיוק את תחושת הביטחון אותה נרצה שירגישו.

מה הקשר בין טיפולי שיניים לילדים לבין יישור שיניים?

כבר באזור גיל שנה או עד חצי שנה מבקיעת השן הראשונה, מומלץ להגיע עם תינוקות לביקור הראשון בחייהם במרפאת השיניים. אל דאגה, לא מדובר בטיפול שיניים שגרתי כמו שאנחנו מכירים אותו. הסיבות לכך הן שונות ומקיימות יתרונות רבים.

היתרונות בהגעה המוקדמת אל רופא השיניים הם למשל בדיקת התפתחות תקינה של חלל הפה, זיהוי גורמי סיכון שעשויים לעיתים להופיע כבר בגיל צעיר, הקניית הרגלים בריאים והדרכה על שמירת היגיינת הפה עבור ההורים ועוד.

גם לאחר מכן שהילדים גדלים, מומלץ להביא אותם למרפאת השיניים לבדיקות שגרתיות אחת לשנה וכל זאת, בעיקר בכדי למנוע בעיות וסיכונים שעלולים להתפתח בהמשך כמו עששת ילדים, זיהומים, דלקות, בקיעת שיניים לא תקינה ועוד. בין השאר, אותם טיפולים קבועים ומוקדמים לילדים יוכלו לעזור מאוד בשמירה על שיניים בריאות וישרות, מה שלרוב ימנע טיפולי יישור שיניים לילדים בגיל מאוחר יותר.

לטפל בשיני הילד שלך תחת קורת גג אחת

קרדיט תמונה: Image by prostooleh on Freepik

מהם היתרונות הקיימים לילדים בקבלת כל הטיפולים באותה מרפאת שיניים?

רופאי שיניים לילדים עוברים הכשרה שונה עבור הטיפול בילדים. הסיבה לכך היא לא רק בגלל שהם צריכים להחזיק בידע נוסף ושונה כמו למשל נושא בקיעת השיניים, אלא גם ואולי בעיקר בגלל שהגישה וההתנהגות מול ילדים צריכה להיות מכילה, סבלנית ומותאמת לגיל.

השאיפה שלנו כהורים, היא שהילדים שלנו יקבלו תמיד את הטיפול הטוב ביותר, בלי קשר לסוג הטיפול. אך בנוסף למקצועיות הטיפול, החשיבות של תחושות הילד, של החששות שלו או של הביטחון שלו, הן חשובות לא פחות גם להצלחת הטיפול וגם לעיצוב החוויה של הילד.

הנה כמה מהיתרונות הבולטים שבקבלת כל טיפולי השיניים לילדים תחת קורת גג אחת:

  • היכרות עם הצוות ועם הרופא\ה – כשילד הולך כבר מגיל קטן או במשך תקופה ארוכה לאותה מרפאת שיניים, הוא כבר מכיר את צוות המרפאה ואת הרופא והם מצידם מכירים אותו. היכרות מוקדמת זו עוזרת לילדים להרגיש בנוח יותר בזמן טיפולים ובדיקות ומורידה רמה של חרדה דנטלית אם קיימת.
  • הרגשה של ‘מקום מוכר’ – ילד שמכיר את המרפאה וכבר ביקר בה מספר פעמים, מקבל תחושה של מקום אותו הוא מכיר ובכך יוכל להרגיש יותר בטוח ורגוע.
  • נוחות – הצורך לחפש רופא שיניים לסתימות למשל ואז לחפש רופא אחר ליישור שיניים ואולי רופאה אחרת לטיפולים נוספים – כל החיפושים האלו יכולים להיחסך כאשר ניתן לקבל את כל הטיפולים במקום אחד.
  • הקניית ביטחון ויציבות – עם השנים והביקורים במרפאה, הילדים מקבלים ביטחון, נבנה אמון ביניהם ובין רופאת השיניים ואותה יציבות, משרה ביטחון רב עבור הילד.   

לסיכום – רופאת שיניים שילדים אוהבים

אין הרבה ילדים שמחכים לרגע בו יבקרו שוב במרפאת השיניים. אך במידה ויש לכם את האפשרות לבחור בהגעה לרופאת שיניים מקצועית לילדים כמו ד”ר מרוות חורי בחיפה, אליה תוכלו להגיע עם הילדים כבר מגיל מוקדם, כל הסיפור יוכל להפוך לקל ונטול חששות עבור הילדים וכן נוח ופשוט הרבה יותר גם בשבילכם.

ילדה בטיפול שיניים רגיל וגם יישור שיניים