בדיקות שיניים שגרתיות / תקופתיות לילדים

אם שאלתם את עצמכם מתי ילדים צריכים לבקר במרפאת השיניים בפעם הראשונה, ההמלצה היא לקחת אותם לבדיקה שגרתית תוך 6 חודשים מבקיעת השן הראשונה, או בגיל 12 חודשים לכל המאוחר. 

בשלב זה במרפאת השיניים תקבלו מידע בנושאים שונים, לרבות שמירה על היגיינת הפה, צחצוח שיניים לתינוקות קטנים, סיכוני עששת הקיימים בשתיית בקבוק, הרגלי מוצץ ומציצת אצבעות, בקיעת שיניים ועוד.

כיצד להתכונן לבדיקה השגרתית הראשונה אצל רופא השיניים?

הכינו את ילדכם 

במידת האפשר, מומלץ לתאם בדיקת שיניים שגרתית בשעות הבוקר, או בזמנים שבהם הילדים יהיו ערניים ורעננים. כאשר מדובר בילדי הגן או בילדים גדולים יותר, הכינו אותם לביקור על ידי תיאום ציפיות, פשוט ספרו להם בכלליות למה לצפות והסבירו למה כל כך חשוב לעבור בדיקה תקופתית ושגרתית. 

הכינו את עצמכם

אם יש לכם דאגות או חששות אתם תמיד מוזמנים להתייעץ, ויכול להיות שהחששות שלכם יהיו שלכם, והילדים לא יחושו כמוכם. אם יש לכם חרדות דנטליות, השתדלו שלא להשליך אותן על ילדכם, כדי שלא להשפיע עליכם. ילדים עשויים לקלוט את החרדות והחששות שלכם, מה שיקשה עליהם לשתף פעולה במהלך הבדיקה השגרתית.

הכינו את רופא השיניים

בביקור הראשון שתפו את רופא השיניים בהיסטוריה הבריאותית של הילדים שלכם, קל וחומר אם אתם יודעים מראש שלילדיכם יש נטייה להיות עקשנים או לפחד במצבים כאלו ואחרים. כמו כן אם יש אלרגיות לתרופות או בעיות בריאותיות, רופא השיניים צריך לדעת זאת. 

בדיקות שיניים שגרתיות – הביקור הראשון

בביקור הראשון הילדים פוגשים לראשונה את רופא השיניים לכן עליכם לעזור להם להרגיש כמה שיותר בנוח.

בדיקות שיניים שגרתיות מתחילות סביב גיל 12 חודשים או תוך 6 חודשים מבקיעת השן הראשונה. הביקור עצמו , בהתאם לגיל ילדיכם, יכלול בדיקה מלאה של השיניים, הלסתות, החניכיים ועוד. יכול להיות שבמהלך הבדיקה רופא השיניים יחליט לבצע ניקוי של השיניים או יציע למרוח על השיניים שכבת פלואור שתשמש כשכבת הגנה. 

מעבר לכך, בבדיקת השיניים הראשונה הרופא עשוי להראות לכם ולילדיכם כיצד לשמור על היגיינת הפה, ויציין במה עליכם להתמקד בהתאם למצב השיניים של ילדיכם. 

בהרבה מקרים בבדיקה הראשונה רופא השיניים לא יבצע צילום רנטגן של חלל הפה, עם זאת כן יהיו מקרים שבהם רופא השיניים עשוי להמליץ על צילומי שיניים לילדים, בהתאם לגיל, כדי לאבחן עששת, כדי לבדוק את מצב שיני החלב והשיניים הבוגרות, במקרה של נפילה או שבר בשן כדי לבדוק שאין נזק ועוד. 

בדיקות שיניים תקופתיות, מהביקור השני ואילך

ממש כמו המבוגרים, גם ילדים צריכים לבקר אצל רופא השיניים כל 6 חודשים. רופאי שיניים מסוימים יכולים אף להמליץ על מפגשים בתדירות גבוהה יותר, כמו למשל כל שלושה חודשים, במידה ויש רמת סיכון גבוהה לעששת או כשיש צורך במעקב לשן או מספר שיניים. כמו כן, ביקורות תקופתיות  יכולות לגרום לילדים להרגיש יותר נינוחים ובטוחים ולהתרגל לרופא ולסביבה של מרפאת השיניים. 

לשמור על השיניים בבית, בין הביקורים

בדיקות שיניים שגרתיות לילדים הן חשובות, וכדי למנוע טיפולי שיניים, תוכלו לשמור על היגיינת הפה גם בבית בעזרת הטיפים הבאים:

  • לפני בקיעת השיניים – נקו את החניכיים עם מטלית נקייה ולחה כדי למנוע הצטברות מזון על החניכיים ואל תתנו לילדים בקבוק עם חלב או כל נוזל מתוק לפני השינה. 
  • עם בקיעת השיניים – החלו לצחצח עם מברשת שיניים קטנה בעלת זיפים רכים וכמות קטנה של משחת שיניים (בגודל גרגר אורז) בריכוז של 1000 ppm פלואוריד.
  • בגיל שנתיים עד 6 שנים – החלו לצחצח שיניים עם כמות גדולה יותר של משחה (בגודל גרגר אפונה) בריכוז של 1000 ppm  פלואוריד.
  • החל מגיל 6 שנים – מומחץ חעבור לצחצח עם משחה שמכילה ריכוז פלואוריד בדומה למשחה של מבוגרים בריכוז של 1400 ppm
  • עד גיל 8 – עזרו לילדים לצחצח שיניים בעצמם ועקבו אחר דפוס הצחצוח שלהם כדי לוודא שלא יחמיצו דבר.
  • הגבילו – הגבילו מזונות מתוקים ושתייה ממותקת שעשויים לגרום לעששת ולחורים בשיניים אצל ילדים. 

והכי חשוב – הקפידו על ביצוע בדיקות שיניים שגרתיות לילדים! 

מוזמנים לקבוע תור עוד היום אצל רופא שיניים לילדים בקריות. צרו איתנו קשר, מרפאתה של ד”ר חורי כאן בשבילכם. חשוב לקבוע תור אחת לחצי שנה לבדיקות שיניים שגרתיות לילדים.

צוות המרפאה מומחה ברופאת שיניים לילדים, עובד עם הציוד המתקדם ביותר ובעל ידע וניסיון עשירים כך שיוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך, לבצע בדיקות שיניים תקופתיות לילדים, לאתר בעיות בהקדם, לטפל בהן, לספק המלצות בהתאם לגיל הילד ולעזור לכם לשמור על בריאות השיניים של ילדיכם!

בדיקת שיניים תקופתית לילד