טיפולי שיניים לילדים תחת הרדמה כללית

ילדים צעירים מאוד חווים לא פעם חרדה מטיפולי שיניים ומתקשים לשתף פעולה בטיפולי שיניים, קל וחומר כאשר נדרשים טיפולים מורכבים שדורשים שיתוף פעולה ממושך יותר. כאשר דרכי טיפול אחרות כגון ניהול התנהגות או סדציה לא מספקות. יעלה הצורך בטיפול שיניים מקיף בהרדמה כללית. 

באילו מצבים יש לבצע טיפולי שיניים לילדים תחת הרדמה כללית?

הצורך בהרדמה כללית עולה במקרה של טיפול מורכב ו/או ארוך מדי במצבים האלה:

  • כאשר הילדים צעירים מאוד ואינם מסוגלים לשתף פעולה.
  • כאשר המטופלים אינם משתפים פעולה, חרדים, חוששים, מתנגדים בתוקף לטיפול או לא מתקשרים.
  • כאשר המטופלים סובלים מבעיות מנטליות, פיזיות או רפואיות.
  • כאשר המטופלים מתמודדים עם טראומה דנטלית קשה.
  • כאשר כל האמצעים האחרים מוצו.

האם טיפולי שיניים לילדים בהרדמה מלאה בטוחים?

טיפולי שיניים לילדים תחת הרדמה מלאה נחשבים למאוד בטוחים. לפני ההרדמה בפועל, על הילד לעבור בדיקה ולהביא סיכום רפואי ושאין מניעה מבחינה רפואית לטפל בהרדמה כללית,יש מצבים שתדרש גם ספירת דם לפני הטיפול. הרופא המרדים יבדוק את כל המסמכים הרפואיים, ויהיה נוכח בחדר לכל אורך טיפול השיניים ויבצע מעקב אחר מצב הילד לכל אורך הטיפול. את הצילומים והטיפולים רופא השיניים יבצע כאשר הילד מורדם. בתום ההרדמה הילד ישהה בהתאוששות, וכאשר הוא ירגיש טוב משתחרר הביתה באותו יום. 

איך צריך להתכונן לטיפול שיניים תחת הרדמה כללית/מלאה?

לפני הטיפול תקבלו הנחיות עליהן יהיה עליכם לעקוב. בטיפולי שיניים לילדים תחת הרדמה כללית נדרש צום מקדים של 6 שעות ואיסור על שתיית מים כשעתיים לפני הטיפול. אם הילדים נוטלים תרופות באופן קבוע, יש להתייעץ עם הרופא המטפל או עם רופא המשפחה לגבי נטילתן לפני הטיפול, כמו כן יש להלביש את הילדים בבגדים נוחים ולארגן בגדים להחלפה. 

במידה וישנם שינויים במצבם הבריאותי של הילדים יש להודיע על כך לרופא, גם אם מדובר בשינויים שעל פניו נראים קטנים, כמו למשל צינון או שיעול. 

כמו כן כדאי שיהיה לכם בבית תרופות נגד כאבים כמו סירופ אקמולי או נורופן במידה ויתעוררו כאבים אחרי הטיפול. 

כיצד מתנהל הטיפול?

לפני התחלת טיפול השיניים יילקחו מדדי בריאות של הילד, ויעבור הרופא המטפל על ההיסטוריה הרפואית של המטופל. לאחר מכן, יגיע הרופא המרדים שיבחן את כל תוצאות הבדיקות והמידע הרפואי ויבצע בדיקה גופנית כדי להחליט אם הילד בריא ויכול לעבור הרדמה מלאה. 

לרוב אצל ילדים תהליך ההרדמה מתחיל על ידי הנחת מסכה על הפה והאף, הם ינשמו את גז הרדמה ויירדמו תוך כמה דקות. לאחר ההרדמה תוחדר צינורית לאחד הוורידים ודרכה יועברו תרופות במהלך ההרדמה וההתאוששות, בנוסף, יוכנס צינור הנשמה מהאף/ הפה עד לריאות כדי להנשים את הילד על ידי מכונת הרדמה. חשוב לציין, שלכל אורך ההרדמה הילד יעבור ניטור מלא של המדדים באופן רציף על ידי המרדים. 

במידה והכל מתנהל כשורה, רופא השיניים יתחיל בטיפול. 

חוששים? זקוקים למידע נוסף על מנת להחליט? מוזמנים להגיע לפגישת ייעוץ

טיפול שיניים לילדים תחת הרדמה כללית, מעלה לא מעט חששות אצל הורים לילדים, וזו תגובה טבעית. כהורים אנו רוצים להיות בטוחים שמיצינו את כל דרכי הטיפול האחרות ושקיבלנו את ההחלטה הנכונה ביותר עבור ילדינו. 

אם ילדיכם צריכים לעבור טיפולי שיניים אך חרדים או מתקשים לשתף פעולה, טיפול בהרדמה מלאה הוא אופציה, אולם כדי להחליט אם זו האופציה המתאימה ביותר עבורו, אתם מוזמנים להגיע לתאם פגישת ייעוץ בנושא במרפאת ד”ר חורי מרוות בחיפה, שהינה מומחית ברפואת שיניים לילדים ויכולה לעזור לכם לראות את התמונה המלאה ולקבל החלטה מושכלת. 

טיפולי שיניים לילדים בהרדמה כללית