רופא שיניים לתינוקות

בקיעת השיניים הראשונות מתחילה סביב גיל חצי שנה ועד גיל שנתיים וחצי . ברגע שהשן הראשונה בוקעת לחלל הפה, חשוב להתחיל לשמור על בריאות הפה והשיניים על ידי ניקוי של השן. צחצוח שיניים באמצעות מברשת שיניים רכה וקטנה עם משחת שיניים (כמות בגודל של גרגר אורז) זו פעולה חשובה, שכן היא הוכחה כהגנה הטובה ביותר מפני עששת.

גם לפני בקיעת השיניים ניתן לנקות את החניכיים באמצעות פד גזה כדי להסיר שאריות מזון או תמ”ל.

באיזה גיל תינוקות צריכים להגיע לבדיקת השיניים הראשונה?

מומלץ לבקר אצל רופא שיניים לתינוקות עם בקיעת השן הראשונה, או ביום הולדת שנה כדי למזער את הסיכון ולהסביר להורים איך לבסס הרגלי תזונה והגיינה אורלית נכונים, לשלול הרגלים לקויים ולמנוע התפתחות מוקדי עששת בעתיד עד כמה שניתן. בדיקת הפה של התינוק מאפשרת לרופא השיניים המומחה לאתר בעיות קיימות אם ישנן ולוודא שההתפתחות הינה תקינה. ובכן, חשיבות הביקור הראשון בגיל כזה צעיר אצל רופא שיניים מומחה לרפואת שיניים לילדים היא לספק לכם ההורים עצות הנוגעות לבריאות הפה, ניקיון השיניים והיגיינה האורלית, ולבנות את תכנית הטיפול והמעקב הטובה והמתאימה ביותר לילדיכם.

בנוסף לכך, ביקור אצל רופא שיניים לפעוטות בגיל מוקדם מאפשר לפעוט להתרגל לביקורים במרפאה מגיל צעיר, ולרופא, להתחיל עם טיפולים מניעתיים, כדי למנוע בעיות של שיניים בעתיד.

מריחת לכת פלואוריד על השיניים

תינוקות ששותים בקבוק חלב או נוזל מתוק אחר לפני השינה נמצאים בסיכון גדול יותר להתפתחות  של עששת בשיניים, במיוחד אם הם נרדמים עם זה בלילה ולכן שמירה על ניקיון הפה וביקור אצל רופא השיניים אחת לחצי שנה מגיל כזה צעיר הינה פעולה חשובה והכרחית.

אחת הפעולות שרופא שיניים לתינוקות יכול לבצע במסגרת הביקור היא למרוח לכת פלואוריד על השיניים במידה והוא מבחין במוקדי עששת התחלתיים. כאשר ילדים נמצאים בסיכון גבוה לעששת או שישנם סימנים מוקדמים להיווצרות חורים בשיניים, מריחת לכת פלואוריד על השיניים הפגועות תשמש כטיפול מניעתי שיכול לחזק את השיניים שלהם. מעבר לכך, זו שיטה קלה, בטוחה ויעילה להגן על שיני התינוק, למנוע מחורים לגדול ומעששת להיווצר כליל.

אילו בעיות בשיניים יש לפני גיל 2?

אם שאלתם את עצמכם מדוע חשוב לקחת את התינוק הקטן לבדיקה שגרתית אצל רופא שיניים לתינוקות, תתפלאו לגלות שישנם לא מעט ילדים שסובלים מעששת לפני גיל שנתיים ואפילו מגיעים למצב שדורש טיפול שיניים בהרדמה כללית בגיל זה. כאשר לרוב הבעיה נובעת משתיית בקבוק חלב או נוזל מתוק אחר בלילה, או מהנקה לפי דרישה בלילה. שאריות הסוכר נשארות בשיניים למשך כל הלילה, מה שעלול לגרום להיווצרות מוקדי עששת. לעיתים ישנם תינוקות שסובלים ממחלה כלשהי ואז איכות האמייל של השיניים בפה יורדת במידה משמעותית, מה שיכול להוביל לריקבון של השיניים.

בגלל גילם הצעיר של הילדים, הטיפול בבעיות כמו עששת או חורים בשיניים עשוי להיות בעייתי, ואף  לדרוש הרדמה כללית. לכן עדיף למנוע, להיות ערניים ולשמור על בריאות הפה והשיניים של התינוקות הקטנים. בדיקה שגרתית מאפשרת לרופא לזהות בעיות כאלו מבעוד מועד ולהשתמש באמצעים מניעתיים שימגרו את הבעיה.

מרפאת ד”ר מרוות חורי מומחית ברפואת שיניים בתינוקות, ילדים ונוער

שמירה על בריאות השיניים חשובה כבר מגיל צעיר. אנו מזמינים אתכם להגיע אלינו עבור בדיקת שיניים גם לתינוקות קטנים, שכן יש לנו את הידע והניסיון בתחום רפואת השיניים לילדים בכל הגילאים.

אנו מבצעים סוגים שונים של טיפולי שיניים לילדים במרפאת השיניים ומומחים גם בביצוע טיפולים בסדציה ע”י תרופות הרגעה, ובהרדמה מלאה.

לפרטים נוספים או זימון תורים מוזמנים ליצור אתנו קשר או להשאיר פרטים באתר!

מרפאת שיניים לתינוקות