רופא שיניים לילדים חירום : מה עושים כשהשן צריכה עזרה ראשונה

מצבים דנטליים דחופים בקרב ילדים, כמו נזק או כאבים חריפים בשיניים או בחניכיים, עלולים לגרום ללחץ רב ומחייבים טיפול רפואי מידי.
רופא שיניים זמין בשעות חירום יכול לספק טיפול הולם ומהיר במטרה להקל על הכאב, למנוע סיבוכים נוספים או עתידיים ולטפל בצורה מקצועית במקרים דחופים אלו. חשוב לא לדחות טיפול מקצועי איכותי לילדים במצבים קשים של כאב או פגיעה בשיניים, ולספק להם עזרה ראשונה מתאימה לצורכיהם במקרי חירום דנטליים.

Image by ArtPhoto_studio on Freepik

מתי תצטרכו רופא שיניים חירום לילד?

קיימים מצבים שונים הדורשים התערבות רפואית דחופה בתחום רפואת השיניים עבור ילדים ומחייבים רופא שיניים חירום לילדים. למשל, חבלות כתוצאה מפגיעה או תאונה, העלולות לגרום לנזקים בשיניים כמו סדקים, שבירות חלקיות או מלאות של השן, קושי ללעוס או פגיעה ברקמות הרכות של הפה.
אלה יכולים להתרחש במהלך פעילויות שגרתיות כמו בבית הספר, מגרש הספורט או בגן. לעתים, נשיכה של חפץ קשה או התנגשות מחייבות בדיקה של רופא שיניים על מנת להעריך את חומרת המצב ולבצע את הטיפול הנחוץ, בין אם עקירה, שחזור או אחר.

סימנים נוספים המצדיקים חיפוש עזרה רפואית דחופה כוללים כאבי שיניים חריפים, פתאומיים או מתמשכים, המעידים אפשרית על דלקת, וכן הופעת מוגלה. במקרים אלו נדרש אבחון רפואי לשם קבלת הטיפול המתאים, לרבות צילום רנטגן ושחזור השן לפי הצורך. מצבי חירום נוספים נפוצים הם נפילת כתר, התעמקות של חור, דימום מהחניכיים או נפיחות בהן.

מה עושים במצב חירום דנטאלי?

ראשית, חשוב לשמור על רוגע ולפעול באופן מושכל במצבים הקשורים לבריאות השיניים.
שנית, לפעול בדרך נכונה. למשל – אם שן קבועה נפגעה ונשרה, מומלץ להרים אותה בזהירות מהחלק הגלוי בלבד ולהימנע ממגע עם השורש. יש לשטוף את השן במים נקיים או לאחסן אותה במכל עם חלב כדי לשמור עליה לחה. חשוב להימנע משפשוף השן. קיימות גם תמיסות ייעודיות המסייעות בשימור שיניים, הנמכרות בבתי מרקחת.

לאחר מכן, יש לפנות לרופא שיניים לילדים בדחיפות כדי להעריך את חומרת הפגיעה, לאבחן את הבעיה על פי התסמינים ולספק טיפול יסודי ומהיר כמו שמירה על השן או ביצוע סתימה ושיקום הפה. חשוב לשים לב שבעוד שחלק מהילדים יבכו, ידווחו על כאב ויבקשו עזרה, אחרים עשויים להיות עמידים יותר לכאב ולא להתלונן. לכן, חשוב להקשיב לילד ולבחון את תחושותיו ולא לדחות את הטיפול.

היו תמיד קשובים לילד, אך השתמשו בשיקול דעת והפנו לעזרה מקצועית. זכרו כי התערבות מוקדמת עשויה למנוע סיבוכים עתידיים. ככל שהטיפול נדחה, הכאבים עלולים להחריף והילד עלול לחוות גם מצוקה רגשית.
פעלו במהירות ובנחישות ואל תוותרו על רופא שיניים לילדים חירום בעל ההסמכה המתאימה והמומחיות הרלבנטית ברפואת שיניים לילדים המצויד בידע ובניסיון הדרושים לניהול מצבי חירום דנטאליים אצל ילדים. רופאי שיניים לילדים מבינים את מורכבות השיניים והלסתות המתפתחות של הילד.

Image by freepik

החשיבות של רופא שיניים לילדים במצבי חירום

מה מומלץ לקחת בחשבון בבחירת רופא שיניים עזרה ראשונה?

בטיפול שיני ילדים על אחת כמה וכמה עזרה ראשונה חשוב לבחור רופא קשוב, סובלני בעל הרגישות הנדרשת כדי לספק לילד חוויית טיפול חיובית. רופא הפועל גם במרפאה נעימה בסביבה שמשרה רוגע וידע איך לטפל ביעילות תוך כדי שהוא עדין וקשוב למטופלים הצעירים ולהוריהם גם בשעת לחץ וידע גם לטפל בגישה כזאת שממזערת את החרדה והטראומה עבור הילד.

מומלץ לבחור מומחה שידע גם לספק פתרונות של סדציה. כאשר הילד סובל מחרדה גבוהה או מציג חוסר שיתוף פעולה, שיטת הסדציה יכולה להוות פתרון יעיל ומקל. הסדציה מאפשרת לרופא השיניים לבצע את הטיפול החיוני תוך הרגעת הילד והבאתו למצב של נינוחות ונמנום קל.
קיימים מספר סוגי סדציה – החל מגז צחוק (סדציה נשאפת), דרך מתן תרופות הרגעה בליעה או בזריקה (סדציה מתונה), ועד לסדציה עמוקה שבה הילד נרדם חלקית בפיקוח רפואי צמוד.
השיטה הנבחרת תלויה בגיל הילד, במצבו הרפואי ובמורכבות הטיפול הנדרש.

למה לפנות אלינו למרפאת ד”ר מרוות חורי?

במרכז הרפואי של ד”ר מרוות ח’ורי, הצוות המיומן והידידותי ממתין לקבל את ילדכם למרפאה בכל עת כולל מענה חירום לטיפולי שיניים. המטרה – להחזיר את החיוך הבריא והמאושר לפני הילד בדרך הקלה והבטוחה ביותר.
בין אם מדובר בסתימות שיניים לילדים – חור קטן בשן החלב או עששת ראשונית בשן הקבועה. המרפאה תדע להציע את הסתימות המתקדמות, הבטוחות והאסתטיות ביותר כגון סתימות הקומפוזיט המבוססות על שרפים חדשניים בעלי חוזק על ועמידים בפני שחיקה לאורך שנים. הסתימות צבעוניות ונראות כמו שן אמיתית.

במקרים של בעיות דנטליות חמורות אצל ילדים, עקירת שיניים היא לעתים הפתרון היעיל ביותר כדי להפסיק כאבי שיניים מייסרים ולמנוע סיבוכים רפואיים חמורים יותר. צוות המרפאה הועבר הכשרה מיוחדת בטיפול בילדים תוך גישה רגישה ומכילה וידע גם לסייע בהנחלת כללי היגיינת פה טובים על מנת לעזור להורים ולילדיהם לטפל טוב יותר בבריאות השיניים כדי להפחית מצבי חירום דנטאליים עתידיים.

המומחים של המרפאה של ד”ר מרוות חורי משתמשים בטכניקות הרגעה ייעודיות, בסבלנות ובכישורי יצירת אווירה ידידותית כדי להפוך את החוויה המאתגרת לנוחה עבור הילדים. נעשה שימוש בסרטונים וטכניקות הסחת דעת כדי לגרום לילדים להרגיש רגועים ובמרכז תשומת לב.

לקביעת תור למקרים דחופים מוזמנים להתקשר למרפאה

ילדה לקראת טיפול שיניים