טיפול שורש לילדים

כאשר ילדכם סובל מכאבי שיניים חזקים, רוב הסיכויים שהם נגרמים בעקבות זיהום בשורש השן. אם חשבתם שבמקרה של שן חלב אז עדיף לעקור את השן הפגועה, אז טעיתם, כי ברוב המקרים, טיפול שורש לשן הפגועה הינו אפשרות טובה ומומלצת יותר, על פני עקירת השן בטרם עת.

מתי עולה הצורך בטיפול שורש לילדים?

טיפול שורש הוא הליך רפואי בתחום רפואת השיניים אשר במהלכו רופא השיניים מנסה לשמר את השן הפגועה עד כמה שניתן. טיפול שורש לילדים אינו שונה בתכליתו מטיפול שורש למבוגרים, גם כאן, רופא השיניים יסיר את רקמת השן הפגועה מתעלות השורש, ינקה את האזור, אולם ההבדל הוא שצריך לסתום את תעלות השן עם חומר מילוי שמתאים לשן הנשירה. לאחר מכן הוא ישחיז את השן ויניח עליה כתר, הליך זה משמר את השן הנשירה עד שתוחלף בשן הקבועה.

השן החלבית עצמה הינה השומר מקום הכי טוב לשן הקבועה.

שמירה של השן החלבית תאפשר לילד לשמור על תפקוד מלא בעת דיבור ולעיסה ותמנע אובדן שיניים מוקדם או בקיעת שיניים קבועות לא תקינות אשר יגררו לטיפול אורתודנטי בהמשך.

למה לצפות במהלך טיפול שורש?

במידה ורופא השיניים החליט כי יש לבצע טיפול שורש, התהליך יתנהל בשלבים הבאים:

• ביצוע אלחוש מקומי – תהליך טיפול שורש מבוצע תחת הרדמה של השן כאשר לרוב אצל ילדים זו תהיה הרדמה מקומית בשילוב עם גז צחוק או טשטוש. במקרים חריגים הטיפול יתבצע תחת הרדמה מלאה.
  • הסרת רקמת השן הפגועה – הרופא יחדור לפנים השן, ינקה ויסיר את הרקמה הפגועה מתעלות השורש של השן, וימלא את התעלות עם חומר שיפחית את הסיכון לזיהום נוסף.
  • סתימת הפתח בשן – לאחר ניקוי יסודי הרופא יבצע סתימה זמנית לפתח של תעלות השורש ואז ישחיז את השן.
  • הנחת כתר – סופו של הטיפול יהיה בהדבקת הכתר בדבק קבוע לאחר בחירת הכתר המתאים בגודלו והתאמתו לשן

כיצד מאבחנים טיפול שורש?

בדרך כלל ילדים שזקוקים לטיפול שורש סובלים מכאבים, רגישות בשיניים או מדלקת סביב השן. ואז יעלה הצורך להגיע לרופא השיניים לבדיקה. ההחלטה על טיפול שורש יכולה להתבצע גם במסגרת בדיקה שגרתית, יכול להיות שהילד אינו סובל מכאבים אך בדיקה שגרתית תגלה זיהום בשורש השן ואת הצורך בטיפול.

לכאן או לכאן, רופא השיניים יבצע בדיקה כדי לחפש סימנים גלויים לזיהום, ובשלב הבא יבצע צילום של השיניים כדי לקבוע את חומרת הזיהום, ובהתאם לממצאים, יחליט על אופן הטיפול הרצוי. ברגע שהרופא יחליט על שיטת הטיפול, תוכלו לתאם תור נוסף לטיפול שורש, כאשר לא פעם יתלוו אליו הנחיות מקדימות לטיפול (למשל שימוש בגז צחוק או טשטוש במסגרת הטיפול עשוי לדרוש צום וכן הלאה).

למה לצפות בתום הטיפול?

הטיפול מתבצע תחת אלחוש מקומי, כאשר השפעת ההרדמה תחלוף ייתכן כי יופיעו כאבים. לכן מומלץ להצטייד במשככי כאבים בטרם עת. כמו כן, במקרים מיוחדים כדי לעצור את התפשטות הזיהום רופא השיניים ירשום אנטיביוטיקה.

לאחר הטיפול יכול להיות שתזהו שישנה נפיחות מסוימת באזור הטיפול, גם זוהי תגובה טבעית שהנה חלק מתהליך ההחלמה.

מעבר לכך יהיו הנחיות תזונתיות שיהיה עליכם למלא, כמו גם הנחיות להמשך הטיפול ושמירה על השיניים והיגיינת הפה. הקפדה על כל ההנחיות שניתנו על ידי רופא השיניים יכולה לעזור המון לתהליך ההחלמה.

מומחים בטיפולי שורש לילדים

כדי שטיפול שורש לילדים יתנהל בהצלחה, עליכם להגיע למרפאת השיניים הנכונה. מרפאת השיניים של ד”ר מרוות חורי בחיפה, מתמחה בטיפולי שיניים לילדים. לד”ר מרוות חורי ניסיון רב במסגרת הכשרתה, ועל כן במרפאתה תזכו למענה מקצועי ואישי ברמה הגבוהה ביותר.

למידע נוסף על טיפולי שורש או לתיאום תורים, מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

תהליך טיפול שורש אצל ילדים