משחת שיניים לילדים – כיצד לצחצח נכון?

צחצוח שיניים לילדים מתחיל מיד עם בקיעת השן הראשונה, במטרה להסיר את רובד החיידקים שעשוי להצטבר. ניתן להתחיל עם ניקוי של השן באמצעות פד גזה רך ובהקדם לעבור לצחצוח באמצעות מברשת שיניים בעלת סיבים רכים וראש קטן שמותאמת לתינוקות ופעוטות.

מהי הכמות המומלצת של משחת שיניים לילדים? 

הכמות המומלצת של משחת שיניים מותאמת לגילם של הילדים, כאשר בכל גיל, יש לצחצח את השיניים פעמיים ביום, פעם אחת בבוקר ופעם אחת בערב, לפני השינה. כמו כן, ההמלצה היא לצחצח את השיניים למשך שתי דקות בכל פעם. 

מבקיעת השן הראשונה ועד גיל שנתיים

מומלץ להשתמש במשחת שיניים עם פלואוריד בריכוז  1,000 ppm , כאשר הכמות המומלצת של משחת שיניים עד לגיל שנתיים היא בגודל של גרגר אורז.

מגיל שנתיים ועד גיל 6 

מגיל שנתיים ואילך מומלץ להגדיל את כמות משחת השיניים לגודל של גרגר אפונה. את השיניים יש לצחצח במשך שתי דקות, כאשר בתום הצחצוח על הילד לירוק את שאריות המשחה מפיו. לכל אורך הצחצוח יש להשגיח על הילד, או לחלופין, לסייע לו לצחצח את שיניו ביעילות, תוך שמקפידים על שימוש בכמות המומלצת של המשחה.

מגיל 6 ומעלה

כאשר הילדים מגיעים לגיל 6 יש לעבור למשחת שיניים שמכילה פלואוריד בריכוז של 1,400-1,500 ppm, כאן כמות המשחה ששמים על המברשת יכולה להיות גדולה יותר מגרגר אפונה. 

מומלץ להשגיח על הילדים בעת הצחצוח עד לגיל 8 לפחות, לסייע להם לצחצח בצורה נכונה ולוודא שהם יורקים את שאריות המשחה בתום הצחצוח ואינם בולעים אותה. את שאריות המשחה כדאי לירוק מבלי לשטוף את הפה במים, כך ניתן להבטיח שההשפעה של הפלואוריד תהיה יעילה וטובה יותר. 

כמה עובדות על משחת שיניים

צחצוח עם משחת שיניים הכוללת פלואוריד חשוב ויכול לסייע בשמירה על בריאות הפה, השיניים והחניכיים במידה רבה: 

  • משחת שיניים מסייעת להסיר פלאק, רובד חיידקי שמצטבר על השן.
  • משחת שיניים עם פלואוריד מסייעת למנוע התפתחות מוקדי עששת בשיניים.
  • משחת שיניים עם פלואוריד מחזקת את שכבת האמייל של השן שמותקפת על ידי חומצות.
  • משחת שיניים מסייעת לניקוי והברקת השיניים.
  • משחת שיניים מסייעת להסיר כתמי שיניים.
  • השימוש במשחת שיניים מרענן את הנשימה.

כיצד בוחרים משחת שיניים לילדים?

פלואוריד הוא המרכיב החשוב בכל משחת שיניים, ולכן כל משחת שיניים שמכילה פלואוריד פועלת ביעילות כדי להילחם בחיידקים, במוקדי העששת, ומנקה את השיניים.

אם אינכם בטוחים לגבי משחת השיניים הנכונה, ורוצים פרטים נוספים לגבי צחצוח שיניים ושימוש במשחת שיניים לילדים, אתם תמיד מוזמנים להתייעץ עם רופא מומחה ברפואת שיניים לילדים.

צחצוח שיניים בילדים