תהליך השלמת שן שבורה לילדים

ילדים נופלים ונחבלים לא מעט פעמים במהלך תקופת ילדותם, לעיתים הדבר יגמר בשריטה או במכה יבשה, אך במקרים אחרים התוצאה עלולה להיות יותר חמורה, כמו למשל שן שנשברה. 

שן שבורה כתוצאה מחבלה או מנפילה יכולה להפוך לפגם אסתטי ולהשפיע על הביטחון העצמי של הילד. גם כאשר מדובר בשן חלב שעתידה להתחלף בשן קבועה, השן השבורה עשויה לגרום ללא מעט בעיות כמו למשל לקשיים בדיבור ובביטוי צלילים, לנשירת השן ולפגיעה במנשך הפה של הילד, או לשינוי בצבע השן. בעיות אלו ואחרות, עשויות להשפיע על חייו של הילד בהווה וגם בעתיד. 

לכן, במידה ונשברה שן, חשוב לפנות בהקדם למומחה ברפואת שיניים לילדים. 

השיטות השונות להשלמת שן שבורה

ישנן כמה שיטות להשלמת שן שבורה לילדים, כאשר התהליך משתנה משיטה לשיטה. 

השלמת שן שבורה באמצעות שחזורה מחדש ע”י קומפוזיט

ניתן להשלים שן שבורה לילדים באמצעות אותם חומרים המשמשים לסתימות, בחומר שנקרא קומפוזיט (שמשמש כסתימה לבנה). מתאימים את הצבע הזהה לצבע השן ובונים את השן מחדש ע”י הדבקת החומר שהוא מתאים גם לסתימת מוקדי עששת בשיניים, לתיקון סדקים, להשלמת קצוות שנשברו ועוד. ברוב המקרים תהליך השלמת השן בשיטה זו יהיה פשוט, ולא ידרוש יותר מטיפול אחד. אולם כאשר מדובר במקרים מורכבים יותר, ייתכן ויעלה הצורך לחזור למרפאת השיניים עבור טיפול נוסף. את הקומפוזיט מדביקים על משטח השן ישירות ומלטשים אותו כדי שהתוצאה הסופית תראה כמה שיותר טבעית. 

השלמת שיניים שבורות באמצעות כתר

כאשר השבר גדול מדי וישנו קושי להשלים אותו באמצעות בנית השן ע”י קומפוזיט, או כאשר ישנה פגיעה משמעותית במבנה השן, רופא השיניים ימליץ על כתר לילדים. במקרה הזה, הוא ימלא את הכתר השקוף שמשמש כתבנית המדמה את צורת השן המקורית, מתאימים אותו לחניכיים וממלאים עם קומפוזיט. לאחר הקשית החומר מקלפים את הכתר השקוף והתוצאה הינה השלמה של השן והחזרתה לצורה המקורית שלה. 

השלמת שיניים שבורות באמצעות הדבקת החלק השבור של השן

 במצבים מסוימים ההורה יביא את החלק השבור של השן בתוך נוזל כדי למנוע יובש של חומר השן השבור. במצבים המתאימים הרופא יחליט להדביק את החלק השבור של השן המקורית, עם קומפוזיט. 

השלמת שן שבורה באמצעות ציפוי

ישנם מקרים בהם רופא השיניים יחליט שיש להשלים את השן השבורה באמצעות ציפוי. ציפוי השן מסייע לשקם אותה אסתטית ותפקודית, כאשר ישנם כמה סוגי חומרים שמתאימים לפעולה זו. את הציפוי מניחים באופן ישיר על השן ומקבעים אותו באמצעות חומר הדבקה. 

תהליך השלמת השן

כדי לבחור את השיטה הטובה ביותר להשלמת השן עליכם קודם כל לפנות לרופא שיניים מומחה ברפואת שיניים לילדים. רופא השיניים יבצע בדיקה הכוללת צילום של השן לשלוש שבר בעצם או בשורש ונזק לשן שמתחת במידה והשן השבורה הינה שן חלבית. כמו כן, הוא יבחן את היסטוריה הרפואית, כדי לבחון את חומרת הפגיעה ולהחליט על סוג הטיפול המתאים בהתאם לממצאים. יש לציין כי במקרה של שן שבורה, קיימת חשיבות גבוהה להגיע לרופא מומחה ברפואת שיניים לילדים כמה שיותר מהר כדי להימנע מפגיעה נוספת ונזק יותר חמור. 

השלמת שן שבורה לילדים במרפאת השיניים של ד”ר מרוות חורי

השלמת שן שבורה לילדים זהו תהליך שגרתי שמספק פתרון אופטימלי ואסתטי ואינו כרוך בכאבים. עם זאת, כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, מומלץ לפנות למרפאת שיניים המתמחה בתחום. מרפאת השיניים של ד”ר מרוות חורי בצפון הארץ, שהינה מתמחה ברפואת שיניים לילדים ובעלת ניסיון רב בחבלות שיניים בכלל ובהשלמת שן שבורה לילדים. 

למידע נוסף וזימון תורים, מוזמנים ליצור קשר עם צוות המרפאה או להשאיר פרטים באתר ונחזור אליכם בהקדם.

תיקון שיניים שבורות לילדים